Dolfijnen en Walvissen

2 maart 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Gisteren zijn we wezen zwemmen met dolfijnen; wat was dat gaaf! Wetsuits aan en snorkels op en daar gingen we. Al snel werd er een grote groep hector dolfijnen gespot. Wat vinden ze (en wij) het gezellig om samen te zwemmen. Het waren er een paar honderd. Helaas waren de magen van Kiki en Kees (en nog een aantal andere) niet zo bestand tegen de golven en het zoute water dat we af en toe binnen kregen. Dat heeft ze er toe doen besluiten vandaag niet weer op de boot te stappen. Ik ben wel gegaan en we hebben 2 sperm whales gezien van zo'n 18 meter. Helaas lag onze boot tot 2x toe naast ipv achter de walvis waardoor de mooie staartfoto niet echt is gelukt. Het was wel indrukwekkend. Ook nog albatrossen en dolfijnen gezien. Toen ik van de boot kwam stonden Kees en Kiek op me te wachten. ( hadden hun tijd nuttig besteed met boodschappen doen, tanken etc). Vanmiddag een wandeling gemaakt langs de zeehonden kolonle. We konden ze bij wijze van spreken zo aanraken! Heule leuke dagen! Morgen door naar 'off the map' waar we geen bereik hebben. Gelukkig is de hoofdweg , na de hevige regenval, vandaag weer geopend, anders hadden we een heel eind om gemoeten. Ik heb geprobeerd een video ,die Kiki met Daan zijn gopro heeft gemaakt van het dolfijnen zwemmen, op mijn blog te zetten. Geloof niet dat dat is gelukt. Voor wie facebook heeft; kijk even bij Kiki.